Z odważnikami – ciężarkami przypominającymi kształtem kulę armatnią z grubym uchwytem – ćwiczyli z wyboru rosyjscy ciężarowcy już ponad wiek temu. Teraz nadszedł ich czas także w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dzięki nierównomiernie rozłożonemu ciężarowi trening kettlebell zaliczamy do treningów balistycznych. Pracujemy całym ciałem, wszystkie ruchy są wielostawowe i wymagają doskonałej techniki. Podstawą w trenigu kettlebell wywodzącym się ze szkoły StrongFirst jest właśnie technika.Za pomocą kettli wykonasz trening siłowy, wytrzymałościowy, poprawisz swoja mobilność, a niejednokrotnie stan swoich stawów i kręgosłupa. Ponadto Trening kettlebell jest doskonałym narzędziem na budowane siły, wytrzymałości, mobilności. Ruch odważnikami kulowymi zaliczamy do ruchów balistycznych, wraz z ułożeniem kulki względem ciała, zmienia się jej środek ciężkości. Dzięki temu, te same ćwiczenia gwarantują kompletnie inne napięcie ciała i jakość ruchu w odróżnieniu do treningów z użyciem sztang. Możesz potraktować kettle jako bazę bądź uzupełnienie do dotychczas uprawianej dyscypliny, ponieważ kettle świetnie się sprawdzają przy przygotowaniu motorycznym pod sztuki walki, biegi, trójbój siłowy, itp. Może się tez zdarzyć, ze zakochasz się w kettlach do tego stopnia, że nie będziesz chciał ćwiczyć nic innego. Przyjdź, sprawdź, przekonaj się czym są kettle.

Podbeskidzkie Towarzystwo Sportowe Janosik

Powered by themekiller.com